Materiały firmowe – czym są?

materiały firmowe

Każda firma musi posiadać swoją identyfikację, czyli logo, stylizowaną nazwę, charakterystyczne wzory, kolory lub czcionkę. Dzięki temu nawet bez pokazywania nazwy firmy jej produkty i usługi będą rozpoznawalne. Bez wątpienia nazwa i logo muszą znaleźć się na siedzibie firmy, żeby każdy wiedział gdzie się ona znajduje.

Druk i produkcja materiałów firmowych

materiały firmowe Musi się także znaleźć na stronie internetowej, która stanowi wirtualną wizytówkę firmy i ,,miejsce” które jest najczęściej odwiedzane przez klientów. Jednak logo może być eksponowane także w inny sposób, na przykład poprzez różnorodne materiały firmowe. Są to takie rzeczy, jak teczki, papiery firmowe, kalendarze, koperty, kubki, podkładki, smycze, breloki, a także charakterystyczna oprawa graficzna publikacji biznesowych i reklamowych. W wersji wirtualnej to szablony aukcji internetowych czy szablony do prezentacji multimedialnych. Wykonanie takich materiałów firmowych nie jest drogie. Projekt wykonywany jest raz i tylko powielany, można w ogólne zrezygnować z projektu i umieścić tylko logo na materiałach. Wykonanie nadruku na tkaninie, czy papierze również jest łatwe i szybkie. Uzyskać je można już od kilku do kilkunastu złotych, przy większych ilościach hurtowych cena będzie się zmniejszać. Dlaczego warto inwestować w takie różnorodne materiały firmowe? Przede wszystkim są one traktowane jako dobra reklama firmy.

materiały firmoweRóżne gadżety można dawać klientom, kontrahentom, umieszczać w paczkach świątecznych, czy też rozdawać na targach branżowych. To miły i praktyczny drobiazg, za który nie zapłaci się dużo. Za każdym razem kiedy ktoś użyje takiego gadżetu będzie reklamował firmę. Oczywiście materiały firmowe będą służyły także pracownikom na miejscu. W końcu kalendarze, kubki czy długopisy zawsze się przydadzą, a lepiej jest wybrać te z logo i nazwą firmy, niż zwyczajne. Będą się bardziej wyróżniać i zwrócą uwagę każdego. Każda firma zawsze powinna mieć zapas materiałów reklamowych. Są efektowne, łatwe do przenoszenia, nie zajmują dużo miejsca, nie będą też zbierać kurzu jak niepotrzebne graty. Jeśli dodatkowo postawi się na jakiś niespotykany gadżet, czy oryginalny projekt to zdecydowanie będzie to doskonała inwestycja.

Także jeśli chodzi o rozpoznawalność wizualną w internecie (szablony akcji itp.) warto jest się pokusić o dobry projekt, który sprawi, że wszelkie działania (np. sprzedaż produktu online) będzie wyróżniona, a klient bez sprawdzania będzie wiedział, że ma do czynienia z produktami jednej firmy. Taki spójny i rozpoznawalny wizerunek jest w cenie.