Kantor – co jest potrzebne by go prowadzić?

Kantor

Otworzenie kantoru nie sprawia problemów. Spełnienie warunków potrzebnych jest łatwe, wystarczy krótkie doświadczenie w bankowości, skończenie kursu z uzyskaniem dyplomu oraz załatwienie oświadczenie o niekaralności. Jednak jak każdy biznes potrzebne jest dobre przygotowanie, posiadanie biznesplanu, wizja rozwoju działalności.

Usługi proponowane przez kantor

KantorWszystko powinno zacząć się od znalezienia odpowiedniego miejsca na taki kantor. Dobra lokalizacja to centrum miasta, galerie handlowe, czy inne ruchliwe, często odwiedzane miejsca. Nikomu nie będzie się chciało jechać na drugi koniec miasta, by wymienić walutę. A wiadomo, że planując wakacyjny czy służbowy wyjazd jest duże prawdopodobieństwo, że zahaczymy o jakiś sklep, żeby kupić walizkę czy letnie ubrania. Wtedy chętnie załatwimy wszystko w jednym miejscu i wymienimy walutę w centrum handlowym, czy przy ulicy przez którą przejeżdżamy. I warszawski kantor w dzielnicy śródmieście jest także dobrym rozwiązaniem. Jeśli chodzi o wyposażenie kantoru to poza ladą potrzebna będzie nam szyba do niej, jak również duży sejf. Przeszklenie przy ladzie zapewni większe bezpieczeństwo obsłudze, jak i bezpieczeństwo transakcji. Do tego też szyba się przydaje to wywieszania różnych informacji dotyczących wymiany walut i działalności kantoru np. o czym trzeba poinformować przed zawarciem transakcji.

KantorSejf jest najlepszą rzeczą do przechowywania gotówki. Mają one liczne zabezpieczenia, zarówno na kod liczbowy, jak i na tradycyjne zamki. Dzięki temu osoba niepowołana nie będzie mogła dostać się do pieniędzy ukrytych w sejfie. Najlepsze będą duże sejfy z wieloma szufladkami, lub przegródkami, dzięki czemu obce waluty nie będą się nam mylić i ułatwią dokonywanie transakcji. Na początku działalności kiedy do obsługi warszawskiego kantory potrzebna jest tylko jedna osoba to sam właściciel może się tym zajmować. Z czasem kiedy biznes zacznie przynosić zyski można zatrudnić kogoś, kto ma doświadczenie w branży finansowej, ale co najważniejsze będzie budził nasze zaufanie. Kantor to nie jest zwykły punkt obsługowy. Tutaj obraca się dużymi kwotami, zatem zaufanie powinno być podstawą w pracy. Ostatnia kwestia to reklama.

Jako, że kantor jest miejscem poszukiwanym, to trzeba się skupić na pokazaniu działalności jako przyjaznej dla klienta, korzystnej finansowo (dobre kursy walut), jak i bezpiecznej. Dobrze jest się reklamować w lokalnych mediach, takich jak prasa, radio, czy strony internetowe skupiające się na wiadomościach z regionu. Wtedy trafi się do grupy docelowej poszukującej kantorów.